Menu

Forældretips til træning

De fleste trænere har deres egne retningslinier for hvordan en normal
træningssession foregår. Retningslinerne er meget individuelle og aldersbestemte
fra hold til hold.
Det er vigtigt at man følger de rimelige krav der stilles til den enkelte før -
under og efter en træning.
De generelle punkter man som forælder til de yngste (poder) skal være opmærksom
på er:

  • Mød til den aftalte tid - omklædt og klar.
  • Sørg for at dit barn evt. har fået lidt frugt, kiks etc. før træning - ikke under.
  • Vanddunk med frisk vand - helst ikke saft eller sodavand.
  • Hav udstyret i orden her tænkes på benskinner som er obligatoriske og fodboldstøvler.
  • Hjælp gerne til hvis træneren har brug for "lidt" hjælp, så som binding af snørebånd, lidt trøst, indsamling af bolde m.m.
  • Vi indstiller generelt til at man bruger omklædningsfaciliteterne før og efter træning, hvis muligt. Aftales nærmere med træneren.
  • Etabler gerne et forældrenetværk, hvor I kan være hinanden behjælpelige i situationer, hvor I er nødsaget til at forlade sidelinien under træning og kamp. Her kan netværket bruges til at "ansvaret" for barnet overdrages til en anden forældre, som barnet har tillid til. De andre forældre kan så nemt få fat i jer, hvis det er nødvendigt. Kan også bruges ved kørsel til kampe etc.
  • Hav en god og positiv stemning - det smitter.


Alle ved selvfølgelig hvad der skal gøres, men selv en lille hjælp kan ende med at
være en stor, både overfor træneren, de andre forældre og ikke mindst de aktive.
Et godt kammeratskab og holdånd skal allerede skabes hos de små poder og viderebringes op igennem rækkerne.